Warto mądrze korzystać z promocji

Duże sklepy chętnie obniżają marże na pewne grupy produktów i niekiedy sprzedają je po kosztach. Ale gdy w przecenie jest taki produkt, którego potrzebujesz to nic nie stoi na przeszkodzie, by z okazji skorzystać.

Na co więc zwracać uwagę? Przynajmniej kilka istotnych spraw będzie trzeba wziąć pod uwagę.

Cena przy kasie – najnowsze promocje nie zawsze są od razu wprowadzone do systemu. Zdarza się tak, że pracownik przy kasie będzie nam nabijał cenę wyższą, bez promocji. Dlatego też kupując produkty przecenione warto zrobić telefonem zdjęcia etykiet z ceną na półce. Następnie porównamy cenę wyświetloną przy kasie z tą z etykiety i wtedy można z tym rozmawiać.

Oszczędności w kuchni

Z tego koszyka produktów spożywczych pora będzie przyrządzić jakiś posiłek. Kuchnia to też miejsce, gdzie będzie można zadbać o stan domowego budżetu. Oto rzeczy, które dają nam pewne oszczędności

Smażąc na patelniach czy gotując w garnku pamiętać trzeba o ich przykrywaniu, ponieważ wtedy będzie można szybciej wszystko ugotować a jednocześnie będzie oszczędność energii i gazu. Gotując na elektrycznej płycie rozmiar garnków trzeba dopasować do płytki grzewczej, na której stoi, wtedy nie będzie marnowania ciepła. Jeśli pieczemy rzeczy w piekarniku unikamy otwierania drzwi. W ten sposób ciepło będzie zamknięte. Przy otwartych drzwiach ciepło ucieka i cały proces znacząco będzie się nam przedłużał. Otwieranie piekarnika by sprawdzić czy już gotowe również ograniczamy do minimum.

Jak oszczędzać?

Oszczędzanie zimna

Jeśli chodzi o te istotne kwestii trzeba dbać między innymi o lodówkę czy zamrażalnik. Nie zostawiamy zbyt długo, ponieważ wyziębienie wnętrza na nowo będzie tak naprawdę pochłaniać bardzo dużo energii i dlatego warto będzie z tego rezygnować. Do lodówki nie wkładamy ciepłych pokarmów, ponieważ będą mogły oddawać wtedy ciepło do lodówki i będzie musiała ona dużo więcej pracować.

Oszczędzanie energii

Gotując wodę na herbatę czy kawę nie można zalewać całego czajnika, ponieważ nie ma to sensu, rzadko kiedy będzie można to wykorzystywać w całości i takie gotowanie nie ma sensu. Zalewamy tyle ile potrzebujemy.

Autor

Natalia Kalita

Redakcja zdrowewarzywko.pl